اتواستایل

  • ۰
  • ۰

سلام به همراهان گرامی و همیشگی اتواستایل، با یکی دیگر از مقالات وب سایت اتواستایل با شما همراه هستیم. با توجه به اینکه در فصل پاییز به سر می بریم و این روزها هوا به شدت بارانی می باشد، در مقاله امروز می خواهیم مطلبی درباره نحوه رانندگی در باران برای شما منتشر کنیم و شرایط رانندگی در باران را برای شما بیان کنیم، اصولا بارش باران یکی از علل اصلی تصادفات می باشد و در واقع در روزهای بارانی شمار تصادفات افزایش می یابد بنابراین، طبق گفته های قبلی رانندگی در باران نیاز به مهارت بیشتری دارد، با ما همراه باشید تا شما را با تکنیک های رانندگی در باران آشنا کنیم.

در روزهای بارانی ضریب اصطکاک لاستیک ها و زمین کاهش می یابد، همچنین دید رانندگان هم کاهش می یابد بنابراین شما باید تمرکز بیشتری را صرف رانندگی خود کنید و تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید.

مهم ترین نکات برای رانندگی بی خطر در باران

  1. تمرکز خود را به رانندگی بدهید، حواستان را پرت مناظر زیبای اطراف کنید.
  2. قبل از رانندگی چک کنید که برف پاک کن های شما سالم باشند و سرعت برف پاک کن را متناسب با شدت باران تنظیم کنید.
  3. در هنگام رانندگی در باران سرعت خود را نسبت به حداکثر سرعت مجاز کمتر کنید. زیرا در روزهای بارانی ضریب اصطکاک لاستیک ها و زمین کاهش می یابد و بهتر است که با سرعت کمتری نسبت به سرعت مجاز رانندگی کنید. این کاهش سرعت حتی برای زمانیکه باران با شدت یلی کمی می بارد هم ضروری می باشد.
  4. اگر در حین رانندگی در باران میخواستید ترمز کنید، این کار را یک دفعه انجام ندهید و سعی کنید چندین بار به صورت پیاپی پدال ترمز را فشار دهید این طور ترمز کردن اجازه نمی دهد که خودرو شما لیز بخورد. البته ماشین هایی که ترمز  ای بی اس دارند احتمال لیز خوردنشان بسیار کم می باشد. سوالی که پیش می آید، این است که اگر خودرو شما لیز خورد چگونه آن را متوقف کنید؟ در صورتی که خودرو شما دچار لغزش شد و لیز خورد از ترمز کردن بپرهیزید زیرا سبب می شود که چرخ ها قفل کنند. شما باید سعی کنید تا در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب خودرو  حرکت می کند یعنی باید فرمان را به همان سمت بچرخانید و هر وقت که خودرو در مسیر مستقیم قرار گرفت آهسته ترمز کید و از سرعت ماشین کم کنید.
  5. در روزهای بارانی سعی کنید سبقت نگیرید
  6. پای خود را به طور ناگهانی از روی پدال گاز برندارید تا از سر خوردن خودرو جلوگیری کنید.
  7. حواستان بیشتر از همیشه به عابرین پیاده باشد. سعی کنید هنگامی که از کنار عابرین پیاده رد می شوید سرعت خود را کم کنید تا آنها را خیس نکنید.
  8. سعی کنید به قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از گذشته توجه کنید و تمامی قوانین را رعایت کنید

در مقاله امروز ما تمام تلاش خود را کردیم تا مهم ترین نکات برای رانندگی در روزهای بارانی را به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم ان مطلب مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگذارم.

اجاره خودرو بدون راننده اتواستایل

ما در مجموعه اتواستایل با داشتن مجموعه ای از جدیدترین و لوکس ترین خودروها در خدمت شما هستیم، تا شما بتوانید از خدمات کرایه خودرو ما استفاده کنید و برای مناسبت های مختلف اقدام به کرایه ماشین بدون راننده کنید. این مجموعه خودروهای تشریفاتی، اسپرت، کلاسیک، لوکس همچنین ماشین عروس اجاره می دهد. همچنین شما می توانید به صورت آنلاین اقدام به رزرو خودرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله رزور خودرو در تهران را به شما همراهان همیشگی توصیه می کنم.

 منبع:نحوه رانندگی در باران

  • ۹۷/۰۹/۱۱
  • auto style

نظرات (۱)

  • نگار جهانشاهی
  • لایک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی